دستگاه شستشوی التراسونیک مدل NS3 100x50x50 بافر دار

 معرفی دستگاه شستشوی التراسونیک دستگاه شستشوی اولتراسونیک (Ultrasonic Cleaner Machine) با ایجاد امواجی با فرکانس بین 20 تا 45 کیلوهرتز باعث ایجاد حباب های ریزی می شود. انفجار این حباب های تولید شده، انرژی زیادی تولید می کند که هر گونه آلودگی را از سطوح، گوشه ها و درزها جدا می کند.

معرفی دستگاه شستشوی التراسونیک

دستگاه شستشوی اولتراسونیک (Ultrasonic Cleaner Machine) با ایجاد امواجی با فرکانس بین 20 تا 45 کیلوهرتز باعث ایجاد حباب های ریزی می شود. انفجار این حباب های تولید شده، انرژی زیادی تولید می کند که هر گونه آلودگی را از سطوح، گوشه ها و درزها جدا می کند.

کاربرد دستگاه شستشوی التراسونیک 

دستگاه شستشوی التراسونیک مدل NS3 بافردار شرکت نیوساد سازه برای تمیز کردن تجهیزات پتروشیمی از آلودگی ها، الایندهای سنگین، هیدروکربن ها و رسوب ها کاربرد دارد. 

معرفی اجزای دستگاه شستشوی التراسونیک

دستگاه شستشوي التراسونيك مدل NS3 بافردار مطابق شکل زیر از چهار بخش تشکیل شده که شامل مخزن شستشو، بافر، خشکن و قسمت کنترل و مانیتورینگ است. مخزن شستشو (التراسونیک) مهمترین قسمت دستگاه است که فرایند شستشو در آن صورت می گیرد که شامل سبد شستشوی نمونه، باکس های ترنسدیوسر، مخزن جدا کننده روغن از آب (Oil Separator)، سیستم فیلتراسیون و شیر تخلیه است. مخزن بافر دارای هیتر جهت گرم کردن آب می باشد. قسمت کنترل و مانیتورینگ شامل تابلو برق، ژنراتور های التراسونیک، کنترلر PLC و نمایشگر HMI جهت تنظیمات مربوط به شستشو و نمایش آنها می باشد.  

عملکرد دستگاه شستشوی التراسونیک

فرایند شستشوی التراسونیک توسط دستگاه شستشوی اولتراسونیک شرکت نیوساد سازه مدل NS3 شامل سه مرحله مخزن شستشو، بافر و خشک کن است که در ادامه به توضیح هر سه بخش پرداخته ایم.

1 ) اولتراسونيك

مخزن اولتراسونيك مهمترين مرحله در بين مراحل شستشو مي باشد. فرایند شستشو در این مرحله مبتنی بر غوطه وری نمونه های مورد نظر به وسیله سبد شستشوی نمونه درمخزن اولتراسونیک است. ترنسدیوسرهای اولتراسونیک در دو دیواره و کف مخزن اصلي نصب شده و توسط ژنراتور 2000 وات 40 کیلوهرتز تحریک می شوند که در نهایت باعث ایجاد کاویتاسیون در مايع مي شوند. ضربه هاي ناشی از کاویتاسیون ایجاد شده توسط امواج اولتراسونیک، عمل شستشو و پاک کردن قطعه به ويژه زدودن چربي ها، گرد و خاك و تا اندازه اي رفع پليسه هاي ظريف را انجام می دهند. دستگاه به صورت اتوماتيك فركانس ترنسديوسر ها را در يك محدوده مشخص بالا و پايين مي كند و موجب مي شود شکل مود ارتعاشي آب تغيير كند كه براي بعضي از كثيفي ها روند شستشو را تسريع مي بخشد. همچنین مخزن التراسونیک حاوی مخزن چربگیر (Oil Separator)است که  پس از حذف چربي، آب تميز شده، توسط پمپ به مخزن اولتراسونيك بر مي گردد. این مخزن مجهز به سنسور کنترل سطح می باشد اگر آب کمتر از سنسور قرار بگیرد پمپ خاموش می شود. قسمت فیلتراسیون اولتراسونیک شامل صافی کف مخزن، صافی بیرون مخزن، پمپ سیرکوله، فلوسوییچ می باشد. پمپ محلول را از کف مخزن می کشد و پس از عبور از صافی کف مخزن و صافی بیرونی به مخزن بر می گرداند. فلوسوییچ به منظور کنترل گرفتگی فیلتر استفاده می شود.

2)  بافر 

مخزن بافر جهت جداسازی مواد شوینده از آلودگی ها استفاده می شود. بعد از شستشو در مخزن التراسونیک، مواد شوینده حاوی مواد آلوده وارد مخزن بافر می شود بعد از گذشت زمان مواد آلوده ته نشین می شوند و سپس مواد شوینده تمیز به تانک التراسونیک باز گردانده می شود. این روش بیشتر برای مواد شوینده ای که از برش های نفتی ساخته شده اند استفاده می شود.

3)  خشک کن

مرحله آخر خشک کردن، به وسیله مخزنی مجهز به تعدادی هیتر و فن(بسته به ظرفیت دستگاه) انجام می شود. در این مرحله فرایند خشک کردن بر اساس سیرکوله هوای گرم صورت می گیرد.

ویژگی دستگاه شستشوی التراسونیک

  • دارای سه مخزن شستشو، بافر و خشک کن 
  • جنس بدنه و مخزن دستگاه استیل  316L
  • قابلیت تنظیم دما و زمان
  • سبد از جنس استیل  L304 با قابليت قرار دادن نمونه با ابعاد مختلف
  • دارای شیر تخلیه